Πώς δημιουργήθηκε;
Το έναυσμα για τη δημιουργία του Συντονιστικού Νηπιαγωγών το Φλεβάρη του 2007 ήταν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπιζε το Νηπιαγωγείο, ως υποχρεωτική βαθμίδα στην εκπαίδευση. Από τότε πολλά προβλήματα παραμένουν άλυτα, με κίνδυνο ακόμα και την επιβίωσή του ως δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
Πώς λειτουργεί;
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών λειτουργεί με οριζόντιες διαδικασίες βάσης, συνελευσιακού τύπου και απαρτίζεται από Νηπιαγωγούς, μέλη της ΔΟΕ, οι οποίες/οι με αίσθηση ευθύνης και βασικό γνώμονα την ενίσχυση του δημόσιου Νηπιαγωγείου και την προάσπιση των εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων Νηπιαγωγών, αναδεικνύουν, επεξεργάζονται και προωθούν προς τη ΔΟΕ , τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ και το Υπουργείο Παιδείας θέματα σχετικά με την Προσχολική Αγωγή. Οι απόψεις μας σε πολλά ζητήματα μπορεί να είναι διαφορετικές και δεν αποτελεί θέσφατο η άποψη κανενός, όμως υπάρχουν πολλά πράγματα που μας ενώνουν.
Καταρχήν μας ενώνει η αγωνία μας για ένα σχολείο δημόσιο και δωρεάν, δημιουργικό για τα παιδιά και τους δασκάλους τους.
Μας ενώνει η αγωνία μας για το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης που αντιμετωπίζουμε για τα σχολειά μας που κρυώνουν, πεινάνε και σταμάτησαν να γελάνε. Μας ενώνει η αγωνία μας για την παρέμβαση εξωθεσμικών παραγόντων στο εκπαιδευτικό μας έργο. Μας ενώνει η αγωνία μας για την αύξηση του φασισμού με φαινόμενα βίας σε εκπαιδευτικούς. Μας ενώνει η αγωνία μας για τα ειδικά παιδιά, όταν δε μπορούμε να τα στηρίξουμε, για τα αλλόγλωσσα που δεν έχουν τάξεις υποδοχής. Μας ενώνει η αγωνία για το βοηθητικό προσωπικό που δεν έχουμε, η αγωνία για τα κτήρια που βρίσκονται σε άθλια και επικίνδυνη κατάσταση, για τους χορηγούς και τους Δήμους που μας έχουν περικυκλώσει , για τις συγχωνεύσεις σχολείων, για το χάσιμο οργανικών θέσεων, για τα προνήπια και τους γονείς τους που μπαίνουν σε απαράδεκτο καθεστώς κληρώσεων για μια θέση στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.
Δράσεις
Παραστάσεις στο ΔΣ της ΔΟΕ για τη μη επιβολή της πρωινής ζώνης και της αύξησης του ωραρίου και υιοθέτησης της πρότασής μας από τη ΔΟΕ για στάσεις εργασίας και συνδικαλιστικής κάλυψης στην πρωινή ζώνη και στην αύξηση του ωραρίου.
Διοργάνωση της 1ης Πανελλαδικής Συνάντησης Νηπιαγωγών ,ως την μεγαλύτερη συνδικαλιστική συνάθροιση των Νηπιαγωγών που έγινε ποτέ, και κατάθεση των λεπτομερών προτάσεων μας προς τη ΔΟΕ, συλλόγους Π.Ε και το Υπουργείο( οι οποίες υιοθετήθηκαν από πολλούς συλλόγους Π.Ε.)
Κατάθεση στο Υπουργείο Παιδείας πρότασης νόμου για τη κατοχύρωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με 4.500 υπογραφές.
Συνάντηση με την τ.Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου και παρουσίαση των θέσεων μας.
Συνδιοργάνωση με τη ΔΟΕ μέρα δράσης στο Σύνταγμα (30 Μάη 2009)
Πρόταση γράμματος προς γονείς που επιδόθηκε στη ΔΟΕ για υιοθέτηση και αφορούσε τις κληρώσεις προνηπίων και την υποχρεωτικότητα κατά ένα έτος που η Πολιτεία δεν παρείχε επαρκώς.
Ενημέρωση συναδέλφων για τη μη εμπλοκή τους σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης
Κινητοποίηση και ενημέρωση των Νηπιαγωγών για την πρόωρη αποχώρηση νηπίων που θεωρούμε πως ήταν η πρόβα για τη διάλυση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και την μελλοντική αύξηση του ωραρίου μας.
Επίσης, στην τελευταία συνάντηση της ΔΟΕ στο Υπουργείο για θέματα του Νηπιαγωγείου, παρουσιάσαμε τις θέσεις της πλειοψηφίας των Νηπιαγωγών, αφού οι Νηπιαγωγοί ενώνονται κάτω από την κοινή τους αγωνία για το μέλλον του δημόσιου Νηπιαγωγείου.
Το συντονιστικό Νηπιαγωγών προχωρά στη 2η Πανελλαδική , γιατί;
Τώρα που το Νηπιαγωγείο, τα νήπια και οι Νηπιαγωγοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς καταστάσεις εξαιτίας της κρίσης, κρίθηκε αναγκαίο να προχωρήσουμε στη διοργάνωση της 2ης Πανελλαδικής Συνάντησης Νηπιαγωγών «για ένα Νηπιαγωγείο όλων, ίσων, διαφορετικών» με την παρουσίαση της νέας πραγματικότητας στο Νηπιαγωγείο (φασισμός – υποσιτισμός – «σχολείο της αγοράς» - Νηπιαγωγεία νέου τύπου κλπ.),καθώς και για την επικαιροποίηση θέσεων και προτάσεων και την ανάδειξη όλων των προβλημάτων του Νηπιαγωγείου και των Νηπιαγωγών.
Εξάλλου υπάρχει έλλειψη αντίστοιχης διοργάνωσης από τη ΔΟΕ, αφού η τελευταία Πανελλαδική ημερίδα της ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε στις 28/2/2005, πριν να γίνει το Νηπιαγωγείο υποχρεωτική εκπαίδευση.
Δίκτυο Επικοινωνίας
Δημιουργήσαμε την ιστοσελίδα : www.nipiagogoi.gr και παρέχουμε ενημέρωση για τα θέματα του Νηπιαγωγείου . μέσα από το δίκτυο Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Νηπιαγωγών
Στόχος:
Πρωταρχικό μέλημά μας είναι η ενίσχυση της Προσχολικής Αγωγής και πιστεύουμε ότι για την επίτευξη αυτού του στόχου απαραίτητη προϋπόθεση είναι μια ενωμένη εκπαιδευτική κοινότητα.
Είμαστε μια ζωντανή διαδικασία βάσης και θεωρούμε επιβεβλημένη τη στήριξή μας από τους συλλόγους μας και τη ΔΟΕ επειδή ως ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ Νηπιαγωγών
δρούμε ενωτικά προς την Ομοσπονδία και τους συλλόγους μας με τη δημιουργία τοπικών συντονιστικών σε συλλόγους Π.Ε,.
έπειτα από κάθε συνάντησή μας αποστέλλουμε δελτίο τύπου με τις προτάσεις μας προς την ομοσπονδία, αρκετές από τις οποίες έχουν υιοθετηθεί (απεργία με αίτημα αιχμής τα νηπιαγωγεία, στάσεις εργασίας όπου επιβάλλεται η αύξηση ωραρίου, συνεντεύξεις τύπου κλπ, πορείες.)
όταν χρειάζεται να στηρίξουμε αυτές τις προτάσεις μας, παρευρισκόμαστε και στις συνεδριάσεις του ΔΣ της ΔΟΕ.
καλούμε σε συνεδριάσεις στα γραφεία της ΔΟΕ και των τοπικών συλλόγων (αφού αυτός είναι ο φυσικός μας χώρος) με ανοιχτές διαδικασίες που πολλές φορές παρακολούθησαν τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ και των ΔΣ των Συλλόγων
αναδεικνύουμε τα ιδιαίτερα προβλήματα του κλάδου μας γιατί είμαστε ζωντανό κομμάτι του κλάδου και γνωρίζουμε το Νηπιαγωγείο και σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο πιο καλά από οποιονδήποτε άλλον στην Ελλάδα.
Όλοι οι νηπιαγωγοί γνωρίζουν πως το Συντονιστικό είναι η δύναμη των Νηπιαγωγών
Δρούμε προωθητικά και πιεστικά ως προς το έργο της Ομοσπονδίας και όχι διασπαστικά
Οποιαδήποτε αναφορά λοιπόν, γίνεται για διασπαστικού τύπου κινήσεις, αυτονόμηση ή παραταξιακά συμφέροντα μπορεί να καταστεί επικίνδυνη, ιδιαίτερα τώρα που το Δημόσιο Νηπιαγωγείο διανύει την πιο κρίσιμη φάση της ιστορικής διαδρομής του. Οι ανακοινώσεις επίσης περί μικροπαραταξιακών συμφερόντων υποτιμούν τη νοημοσύνη των Νηπιαγωγών, οι οποίες πολύ καλά γνωρίζουν τις δράσεις του Συντονιστικού, αφού συμμετέχουν σ` αυτό.
Η Ομοσπονδία μας και οι Σύλλογοι Π.Ε .οφείλουν να είναι σύμμαχοί μας σ` αυτήν την προσπάθεια και όχι επικριτές που παραπληροφορούν και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα.
Η επίτευξη του στόχου μας, που είναι η ανάδειξη της σημασίας της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης πραγματοποιείται όταν ο καθένας/καθεμιά κινητοποιείται άμεσα και συλλογικά μέσα από ζωντανές διαδικασίες βάσης . Χρειάζεται να περάσουμε από το ατομικό στο συλλογικό, χρειάζεται να συμμετέχουμε για να ανατρέψουμε τη φτώχεια, τον υποσιτισμό, την αδικία, το ρατσισμό, το φασισμό. Χρειάζεται να βρούμε κανάλια επικοινωνίας με γονείς, παιδιά, γειτονιές και προπάντων να έχουμε μια άμεση και ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ μας ως νηπιαγωγοί, ως μέλη της ΔΟΕ και των συλλόγων μας , ως ενεργοί πολίτες .
Στη βάση αυτή ΕΜΕΙΣ αγωνιζόμαστε, για να μπορούμε να αναδεικνύουμε στους συναδέλφους, στους γονείς και στην κοινωνία τα προβλήματά μας, να συζητάμε, να κινητοποιούμαστε άμεσα, να διεκδικούμε συμμετέχοντας ενεργά σε όλες τις κινητοποιήσεις του κλάδου που αφορούν τη στήριξη του δημόσιου σχολείου, του δημόσιου και δωρεάν Νηπιαγωγείου.
Συζητάμε, διεκδικούμε, διαδηλώνουμε , γινόμαστε ενεργοί πολίτες γιατί
μια δίκαιη και ανθρώπινη κοινωνία
είναι εφικτή!